Vanaf het schooljaar 2025-2026 wordt de verantwoordelijkheid voor de behandeling van klachten volledig bij de individuele schoolbesturen te liggen. Ook binnen vzw KaBOT betekent dit dat de scholengroep haar eigen interne klachtenprocedure zal hanteren, zoals beschreven in het schoolreglement.
Onder de nieuwe klachtenregeling van vzw KaBOT vallen:
VLS Hartelust Tessenderlo-Ham
VKS Wiebelwoud Tessenderlo-Ham
BuBaO De Regenboog Tessenderlo-Ham
VBS De Lettertrein
VBS Wereldwijzer
Wat betekent dit concreet voor jou?
Interne aanpak: Klachten worden voortaan op schoolniveau behandeld. Ouders en leerlingen kunnen hun bezorgdheden rechtstreeks bespreken met de schooldirectie of het schoolteam.
Transparantie en zorgvuldigheid: Elke school binnen vzw KaBOT engageert zich om klachten ernstig te nemen en op een respectvolle, oplossingsgerichte manier te behandelen.
Bemiddeling mogelijk: Indien nodig kan er op vrijwillige basis een bemiddelingstraject worden opgestart.
Contact
Voor vragen of klachten kan je terecht bij de directie van de betrokken school of bij het secretariaat van vzw KaBOT:
vzw KaBOT
Dekenijstraat 22
3980 Tessenderlo-Ham
📧